top of page
Sök
  • Skribentens bildVT.

Billebro Oj oj vilket skämt

Uppdaterat: 24 juni 2021

Billebro Logistik & Distribution

Färsjövägen 18

34155 DÖRARP


Beställde en Gitarr från dom den 1 maj. (Se bild)
















Detta är en klassisk "nylosträngad" fabrikat "Cataluna" en typisk spansk gitarr. Denna betalade jag samma dag kontant med swish.

Jag skickade massor av email utan svar när det hade gått en hel månad utan ett enda leveransbesked. Ilsket besviken att de ignorerade mig på detta sätt bestämde jag mig att polisanmäla deras verksamhet. Jag mailade till kopia av polisanmälan då vaknade Billebro, hela 3 samtal fick jag om att de sannerligen skulle skicka en Cataluna direkt och som plåster på såret skulle jag få en dubbelt så dyr modell. (Jag var extra tydlig att det skulle vara en nylonsträngad Cataluna)

Idag den 22/6 kom en gitarr (nästa efter 2 månader) men det var inte den gitarren som jag ville ha.

Istället skickade de en "akustisk stålsträngad vesterngitarr" av märket "Chord" som inte ens google hittar. Oavsett vilket så är det säkert en massproduktion från kina och inte i närheten med en klassisk nylonsträngad "flamenco" gitarr som en Cataluna är.

Jag har bett dom returnera pengarna tillbaka och även bett dom om att skicka till mig en retursedel och nu återstår att se om detta löser sig innan eller efter 2022.


Polisanmälan är inte borttagen förr ens jag har pengarna tillbaka på kontot.


Varningens ord

Beställ inget från Billebro Logistik & Distribution! Du kommer bara ödsla tid åt att behöva vänta, påminna, returnera eller bli lurad på pengar.

Mer missnöjda kunder kan du läsa om här.


uppdateringar 2021-06-24

Fick efter 3 påminnelser en retursedel vilket returnerar den felaktiga gitarren under dagen med DHL.


Nu återstår om dom betalar tillbaka mina pengar?



566 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Schenker Blocket paketet Varning!

Skicka inte "Blocket paket" med "DB Schenker Sverige"! Vilka lovord, guld och gröna skogar och så enkelt att sälja dina prylar på Blocket med blocket paketet, hurra.. jippy!!! Nej! Gör det inte! Skick

bottom of page